29.3.11

Yeni Bir Q seviyesi

Az evvel bir yazı okudum. Bir profösör, ülkemiz liselerinden çıkan gençlerin cahil kalacaklarını ifade etmiş açıkça. Sebep de şudur diye düşündüm; liselerdeki gençlerin IQ seviyesinden, EQ seviyesinden daha da yüksek bir şey var:
AQ seviyesi...
Açık ve net olarak AQ seviyemiz, her tür seviyemizden daha yüksek.
Bu mudur yani geleceği garanti altına almış, kendine güvenen gençlik?
Küfretmek değil buradaki spot ışıkların gideceği yer, küfür etmeye sebep olan şeyler... Ya da küfrün bu kadar sakız olması ağızlara, orta yerde, yerli yersiz ifade edilmesi.
Hayat şartları ağır ya da başka bir deyişle stres dolu olabilir. Ama bu mudur stres atmanın tek yolu? Basitleşmek, adileşmek mi?
Ben hiç küfretmeyen bir insan olsam, hadi diyeceğim, ben anlamıyorum.
Ama en azından ağzımı belli yerlerde tutuyorum canım, olmaz ki.
Sen bugün burda bi şeylere koyarsan, yarın öbür gün patronun sana koymayacak mı sanıyorsun?
İnsan olmak ve geleneksel bazı değerlere sahip çıkmak, yerden çöp toplamak bile ağır geldiği için herkese, daha da zor geliyor.
Ama gelmesin, mümkün olduğunca dikkat edilsin ki, ileride insanların birbirine bakabilecek yüzü olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder